piątek, 1 lutego 2013

jajka po benedyktyńsku na grzance z salsą pomidorową, mozzarellą i szynką parmeńską

Troszkę inna wersja benedyktyńskich jajek.... pycha....

Jajka po benedyktyńsku na grzance z salsą pomidorową, mozzarellą i szynką parmeńską
(porcja na 2 osoby)
  • 2 jajka
  • 2 bułeczki
  • 2 plasterki szynki parmeńskiej
  • 1 pomidor
  • pół kulki mozzarelli
  • tymianek
  • pół łyżeczki figowego octu balsamicznego
  • masło
  • 1 ząbek czosnku
Potrzebowałam 2 bułeczki ponieważ uważam, że "spody" bardziej się do tego nadają. Każdy spód posmarowałam miękkim masłem wymieszanym z przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku i piekłam około 10 minut w 200 stopniach. Pomidora należy naciąć od spodu na krzyżyk, włożyć do miseczki zalać wrzątkiem. Odczekać 5-10 minut i zdjąć skórkę. Pomidora przekroić i wyciąć wszystkie pestki, pozostały miąższ pokroić w kostkę, wymieszać z octem balsamicznym i tymiankiem. W dosyć dużym garnku zagotować osoloną wodę, zmniejszyć ogień aby woda przestała buzować i rózgą utworzyć wir. W sam środek wiru wlać jajko (ja wcześniej wybijam je do miseczki, ostrożnie aby żółtko się nie rozlało) aby krążąca woda otuliła żółtko białkiem. Gotować 3 minuty.Na talerzykach ułożyć podpieczone bułeczki na nich salsę pomidorową, szynkę parmeńską i na wierzchu mozzarellę. Na tę "piramidkę" nakładamy gotowe jajko. Całość oprószamy kolorowym mielonym pieprzem.

5 komentarzy:

  1. I znów tu te pyszne jajka na jeszcze pyszniejszy sposób! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne śniadanko :) zawsze mam problem jak takie coś jeść bo nożem i widelcem niewygodnie kroić opieczoną bułkę a jak w łapę wziąć to spada i jajo ciecze....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się bawię w walkę z czasem i jem łapą :) ścigam się z żółtkiem :) a jak mi skapnie to potem wycieram końcówką bułeczki :)

      Usuń
  3. Ach, cóż za wykwintne śniadanko! Aż miło popatrzeć....M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, cóż za wykwintne śniadanko! Aż miło popatrzeć....M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...