poniedziałek, 21 stycznia 2013

krewetki z ananasem w pomarańczowym sosie

Mamy karnawał, krótki w tym roku, więc może tym bardziej należy go wykorzystać na spotkania z przyjaciółmi przy dobrym jedzonku? Jeśli się ze mną zgadzacie to zapraszam na krewetkową sałatkę, idealną jako przekąska.
 
Krewetki z ananasem w pomarańczowym sosie
  • 5 krewetek na osobę
  • mix sałat
  • 1 plaster ananasa z puszki na osobę
  • 1 czerwona cebula
  • 2 łyżki słodkiego sosu chilli
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
sos - wymieszać poniższe składniki
  • 2 łyżki soku pomarańczowego najlepiej świeżo wyciśniętego
  • 1 łyżka dżemu pomarańczowego z kwiatkami czarnego bzu
  • szczypta suszonych płatków chilli
  • 2 łyżki oliwy z oliwek 
Krewetki - kupiłam obgotowane - rozmroziłam, opłukałam i osuszyłam.  Wymieszałam sos chilli z sokiem z cytryny i zamarynowałam krewetki - około 30 minut. Wrzuciłam je następnie na patelnię i podsmażyłam. Cebulkę obrałam i pokroiłam na cieniuteńkie krążki. Ananasa odsączyłam i pokroiłam na kawałki. Na talerzykach ułożyłam sałatę, trochę ananasa, cebulkę i krewetki. Polałam dresingiem.

2 komentarze:

  1. Wpraszam się na takie przyjęcie karnawałowe! Przystawka taka smakowita, że pewnie główne danie przyprawi o zawrót głowy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszna przekąska, nie tylko na karnawał, bardzo lubię krewetki, a te w dodatku pięknie się prezentują. M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...