środa, 12 grudnia 2012

klopsiki wieprzowe zapiekane w sosie pomidorowo-serowym

Dzisiaj przed Wami kolejna odsłona klopsików. Tym razem zapiekane w sosie. Pycha. 


Klopsiki wieprzowe zapiekane w sosie pomidorowo-serowym
  • 500g mielonej wieprzowiny
  • 5-7 łyżek bułki tartej 
  • 150ml mleka 
  • 1 jajko 
  • 1/2 cebuli 
  • sól, pieprz 
  • 2 ząbki czosnku
  • olej
  • 500ml przecieru pomidorowego
  • 250g sera salami
  • oregano 
  • olej
  • szczypta cukru
Do miski malaksera wrzucam mięso, rozkłócone jajko, posiekaną cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek, bułkę tartą namoczoną w mleku, sól i pieprz do smaku. Wszystko to miksuje na jednolita masę a potem robię kuleczki wielkości orzecha włoskiego. Smażę na złoto na oleju. W miseczce wymieszałam przecier pomidorowy, ze świeżym oregano, tartym serem oraz solą, pieprzem i szczypta cukru dla złamania kwaśnego smaku pomidorów. Klopsiki ułożyłam w naczyniu do zapiekania w dwóch warstwach, zalałam sosem, lekko potrząsnęłam, żeby sos dostał się we wszystkie szczeliny i zapiekłam około 15 minut w 180 stopniach. Ser był idealnie ciągnący, sos gęsty i pyszny, a klopsiki wilgotne.

1 komentarz:

  1. Ależ widok w tej kamionce! Pyszota! Bartek chyba wniebowzięty? M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...