środa, 14 listopada 2012

szarlotka w krateczkę

Dzisiaj szarlotka na niepogodę, bo najlepsza na smutne dni jest dobra herbatka, kocyk, książka i aromatyczna szarlotka.

Szarlotka w krateczkę
  • 200g mąki
  • 100g masła
  • 3 łyżki wody
  • szczypta soli
  • 3 jabłka
  • 2 łyżki cukru
  • pół łyżeczki cynamonu
Mąkę, zimne masło, wodę i sól zagnieść na gładkie ciasto. Uformować kulkę, lekko spłaszczyć, zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na 30 minut. Jabłka obrać, pozbawić gniazd nasiennych i poszatkować na cienkie plasterki. Po 30 minutach ciasto wyjąć z lodówki i rozwałkować. Przełożyć do wysmarowanej masłem foremki, wylepić razem ze ściankami. Ponakłówać widelcem i podpiec 10 minut w 180 stopniach. Na podpieczone ciasto wyłożyć pokrojone jabłka - ja układałam w kręgi na zakładkę. Posypać cukrem i cynamonem - mi wyszły 3 warstwy jabłek - na każdą trochę cukru i cynamonu. Na koniec na wierzchu ułożyć krateczkę z pozostałego ciasta kruchego. Zapiekać jeszcze około 15-20 minut w 180 stopniach do zrumienienia ciasta.

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję, komplement od Ciebie Asiu jest bardzo cenny :)

      Usuń
  2. Szarlotka to po prostu super ciasto - ta w dodatku świetnie się prezentuje. M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresowałaś mnie, wytrawne ciasto i jabłuszka... Może być całkiem smakowite :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealna kratka na skrytych pod nią jabłkach, bardzo smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie tylko na pewno smaczna ale jeszcze pięknie wygląda w tej krateczce :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...