sobota, 10 listopada 2012

sos słodko-kwasny z kurczakiem

Wróciłam do domu i .... nie było nic na obiad. W lodówce same resztki i skrawki. W podręcznej spiżarce też nie za wiele składników, które można by połączyć. Tak właśnie powstał, jak dla mojej rodzinki, pyszny sos słodko kwaśny.

Sos słodko-kwaśny z kurczakiem
  • 1 pojedyncza pierś kurczaka lub w polędwiczki z piersi
  • puszka ananasa
  • 2 łyżki sosu chilli
  • 3 łyżki keczupu włocławek pikantny
  • słodka papryka, sól
  • 1 łyżka mąki pszennej 
  • 2 łyżki marynowanych pędów bambusa
  • olej
Kurczaka pokroiłam w cienkie paski, posoliłam i oprószyłam słodką papryką.  Przesmażyłam na złoto na oleju i odsączyłam na papierowym ręczniku. W rondelku wymieszałam sos chilli i keczup, stopniowo dodawałam syrop z ananasa aż do osiągnięcia odpowiedniej słodkości. Do gotowego sosu dodałam łyżkę mąki dla zagęszczenia lekko sosu. Wrzuciłam w sos kurczaka i pokrojone na kawałki krążki ananasa, oraz odsączonego bambusa. Zagrzałam razem i zjedliśmy z ryżem.

2 komentarze:

  1. Chyba to troszkę ostre prawda? jak tak to podeślij mi troszkę Olu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No proszę, jakie pyszności mogą powstać całkiem przypadkowo! M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...