środa, 7 listopada 2012

pierogi z dynią i oliwą rozmarynową

Bardzo dawno nie robiłam pierogów, bo w sumie chyba nie bardzo lubię je robić. Ale jak już się wezmę to w ilościach hurtowych. Tak to się właśnie wzięłam za nie w ubiegły weekend i zrobiłam kilka wersji. Dzisiaj prezentuję Wam jedną z nich.
 
Pierogi z dynią i oliwą rozmarynową

Cisto:
  • 250g maki pszennej
  • 100ml bardzo ciepłej wody
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Farsz:
  • około 750g dyni hokkaido
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
Dodatkowo:
  • oliwa
  • świeży rozmaryn
Składniki na ciasto zagnieść tak aby ciasto było elastyczne i odchodziło od ręki. Może trzeba będzie dodać nieco mąki - zależy od wielkości jajka i wilgotności mąki. Dynię hokkaido pokroić na kawałki i upiec - 30 minut w 180 stopniach, kładąc skórką na blaszce. Po upieczeniu dynie obieramy, dodajemy roztopione masło i miksujemy. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i spora ilością świeżo tartej gałki muszkatołowej. Ciasto cieniutko wałkujemy, wycinamy krążki i nakładamy farsz. Sklejamy i gotujemy w osolonym wrzątku około 3 minutki od wypłynięcia. Gotowe pierożki podsmażamy na oliwie rozmarynowej, czyli na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy gałązki świeżego rozmarynu i chwilę czekamy żeby oliwa nabrała aromatu.

4 komentarze:

  1. Fantastyczne te pierogi! Zawsze jestem chetna na probowanie nowych, niebanalnych farszow, a ten szalenie mi sie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. A co za kolor!!! coś pięknego na talerzu! i w dodatku pyszne! M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam jeszcze sporo dyniowych braków jak widać :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...