piątek, 16 listopada 2012

łosoś w chilli i sezamie

A może na piątek pyszna rybka? Celebrujecie rybne piątki? U nas stało się to trochę "świecką tradycją". Niezależnie czy jecie rybki z powodów religijnych - postu w piątek czy z jakiś innych, najważniejsze żeby je jeść, bo są zdrowe, a jemy ich stanowczo za mało. Wiadomo, ryba jest dobra na wszystko :) Kiedy Bartek był mały jadł ryby w każdej postaci, potem się na nie obraził, bo mają oczy (oczywiście na jego talerzu nigdy z oczami nie lądowały, ale nie ma to jak dopuścić do oglądania programów przyrodniczych gdzie pływa sobie nemo, a jeszcze do oceanarium zaprowadzić, no i klops), na szczęście "odbraził" się i znowu pałaszuje.
I właśnie dlatego żeby ryb jeść jak najwięcej celebrujemy rybne piątki.

Łosoś w chilli i sezamie.
  • filet z łososia
  • słodki sos chilli tajski
  • sezam jasny i czarny
Łososia odfiletowałam, posmarowałam z każdej strony sosem chilli i odstawiłam na 30 minut. Następnie wrzuciłam na suchą patelnię i usmażyłam z obu stron po 5 minut - czas zależy od grubości łososia. Zdjęłam z patelni i posypałam sezamem. Zjedliśmy z ryżem. Łosoś w tej wersji jest soczysty, aromatyczny i przygotowanie trwa chwilkę (dla zabieganych można ostatecznie pomiąć lub skrócić czas leżakowania rybki w sosie)

11 komentarzy:

  1. Pyszności! Uwielbiam w ten sposób podawanego łososia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten łosoś musi smakowac bosko! I do tego jeszcze nie jest skomplikowany w przygotowaniu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam łososia na ostro - muszę koniecznie spróbować! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mniam :-) jest słodko ostry. Dla nas idealny.

      Usuń
  4. Ciekawa propozycja, chętnie wykorzystam pomysł. Jestem tylko ciekawa czy sezam był wcześniej uprażony ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku nie był prażony, ale oczywiście można :-)

      Usuń
  5. Łosoś to moja ulubiona ryba:)ja zazwyczaj przygotowuję go w marynacie ziołowej z octem balsamicznym, twoja propozycja także jest ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo szybka metoda i na pewno pyszności. Czy można dodać czarnuszkę? M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...