poniedziałek, 17 września 2012

polędwiczki wieprzowe z figami

Mam kilogram świeżych fig i nie zawaham się ich użyć :). Na pierwszy ogień idzie danie obiadowe. Polędwiczki w połączeniu z winno-miodowym sosem z figami stały się jeszcze delikatniejsze. Słodko-winnym smak mniam :) Spróbujcie.

Polędwiczki wieprzowe z figami
  • polędwiczka wieprzowa około 700g
  • 1 średnia cebula
  • 5 świeżych fig
  • garść winogron
  • pół szklanki czerwonego wina
  • 4 łyżki miodu
  • sól, pieprz
Polędwiczki oczyścić z włókien i pokroić na plastry grubości około 1 centymetra. Posolić i popieprzyć świeżo zmielonym pieprzem. Polędwiczki podsmażyć partiami i zdejmować z patelni na talerz, następnie podsmażyć posiekaną drobniuteńko średnią cebulę. W kubeczku wymieszać czerwone wino i miód i wlać na patelnię na której jest cebulka. Chwilę odparować - żeby sosik się zredukował i dodać pokrojone na połówki winogrona i pokrojone na ósemki figi, poczekać aż się lekko skarmelizują, dodać polędwiczki, podgrzać i zjeść najlepiej z tłuczonymi ziemniaczkami żeby sosik dobrze się wchłaniał.

4 komentarze:

  1. Fantastyczne połączenie smaków! A figi bardzo urodziwe - super danie! M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Danie wygląda bardzo elegancko i apetycznie. I pomyśleć, że ja jeszcze nie jadłam fig innych niż suszone:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to spróbuj koniecznie - w środę przepis na przystawkę z figami a w kolejce jeszcze sernik :)

      Usuń
  3. Uwielbiam figi i polędwiczkę , ale nigdy wcześniej nie miałam okazji wypróbować takiego połączenia razem:) Jestem ciekawa jak to smakuje:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...