piątek, 17 sierpnia 2012

potrawka z kurczaka, z kurkumą, chilli i mascarpone w sosie pomidorowym

Kolejna wariacja na temat kurczaka. Kiedyś napiszę książkę "1001 sposobów aby kurczak się nie znudził" :) Staram się ciągle wymyślać inne jego formy, smaki, dodatki, aby zaskakiwał, smakował i rodzinka chciała dokładkę. Tym razem wszystko się udało.

Potrawka z kurczaka z kurkumą, chilli i mascarpone w sosie pomidorowym
  • 2 podwójne piersi z kurczaka
  • 500ml przecieru pomidorowego
  • 100g serka mascarpone
  • garść startego sera salami
  • 3 łyżki oleju
  • 1/4 łyżeczki kurkumy
  • 1,4 łyżeczki chilli
  • 1 łyżeczka tymianku + świeże listki
Kurczaka oczyściłam i pokroiłam w kostkę. W miseczce wymieszałam olej, kurkumę, chilli i tymianek i wytaplałam w tym mięsko. Wrzuciłam na rozgrzaną, suchą patelnię i obsmażyłam na złoto. Przełożyłam do naczynia do zapiekania. W misce wymieszałam przecier pomidorowy z mascarpone, świeżym tymiankiem i serem salami. Doprawiłam solą do smaku. Masę pomidorową wylałam na kurczaka i  zapiekłam 25-30 minut w 180 stopniach. Sosik był idealnie kremowy i lekko ciągnący a mięsko soczyste  i delikatne.


5 komentarzy:

  1. kurczak to rzeczywiście nie może się znudzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisz, na pewno kupie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe połączenie smaków...

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolorystycznie też fajne, bo że pyszne, to wiadomo! Pisz tę książkę...M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...