piątek, 20 lipca 2012

spaghetti z klopsikami i pieczarkami

Wracam do domu z myślą, że na obiad będzie spaghetti z klopsikami. Pytam Bąbla co było na obiad w przedszkolu... a on że spaghetti. Myślę, no to trzeba będzie kombinować coś innego z obiadem. A na to Bartek....czyta w myślach czy co?! Na obiad chce kluski z sosem pomidorowym i klopsiki i dokładkę (dokładka najważniejsza). Nie wiem gdzie ten maluch wciąga  i kumuluje to jedzenie, ale jest jak odkurzacz i worek bez dna razem wzięty. Żebym to ja miała taka przemianę materii jak on. Tak więc jak widać można i dwa razy dziennie jeść spaghetti z klopsikami.

Spaghetti z klopsikami i pieczarkami
  • puszka krojonych pomidorów
  • 500ml przecieru pomidorowego
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 cebule
  • 250g pieczarek
  • oregano, sól, pieprz, cukier
  • olej
klopsiki
  • 500g mielonego mięsa
  • 1 jajko
  • bułka tarta
  • sól, pieprz
Mięso mielone wyrobić z jajkiem i odrobiną bułki tartej, doprawić. Uformować pulpeciki i ew obtoczyć w bułce tartej albo smażyć bez panierki. Cebule pokroić w kostkę, czosnek przecisnąć przez praskę i zeszklić na oleju. Dorzucić pokrojone dosyć drobno, ale bez przesady, pieczarki. Całość mieszać od czasu do czasu, doprawić sola i pieprzem. Kiedy woda z pieczarek odparuje, dodajemy pomidory, doprawiamy solą, pieprzem, szczypta cukru i oregano. Kiedy sos jest już gotowy dodajemy klopsiki, mieszamy, podajemy z makaronem ugotowanym al dente.

10 komentarzy:

  1. ja tam mu się nie dziwię - u mnie też mogliby jeść takie danie nawet dwa razy dziennie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dania :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie obiady :) Przepyszne danie i zawsze uwielbiane przez dzieci! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ola, czy wiesz że nigdy nie jadłam jeszcze spaghetti z klopsikami??? Zawsze będzie mi się kojarzyło z tym filmem Disneya - Zakochany kundel. Może w końcu zrobię takie z Twojego przepisu, tym bardziej że mam ochotę na makaronowe danie dziś.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się zawsze kojarzy z zakochanym kundlem. Gdzieś napisałam nawet kiedyś posta o tym :)
      A takie spaghetti serdecznie polecam :)

      Usuń
  5. Widzę że mamy chyba identyczną zastawę obiadową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę że chyba mamy identyczną zastawę obiadową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha! Smakuje dzieciom i również tym nieco starszym...M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...