wtorek, 13 marca 2012

pasta z makreli

Pastę z wędzonej makreli moja mama robiła od zawsze, każda była troszkę inna w zależności od proporcji składników, ale zawsze pyszna. Często zdarzało się i tak, że nie bardzo było z czego tę pastę zrobić, bo każdy kto wchodził do kuchni podjadał po kawałku oczyszczona z ości rybkę. Kremową i aromatyczną.... a Kreska a wcześniej Ryjek (jamniki miniaturki tyciuńkie) skakały tak, że uszka powiewały nad blatem :)

Pasta z makreli
  • 1 dorodna wędzona makrela
  • 2 szalotki
  • 1 średnie jabłko
  • 2 łyżki majonezu
  • sól, pieprz
  • ew rukola i kiełki
Makrelę pozbawić skórki i dokładnie oczyścić z ości, wrzucić do miski i dorzucić pokrojone w drobniusieńką kosteczkę szalotki i jabłko starte na tarce jarzynowej. Doprawić majonezem sola i pieprzem. Rewelacyjnie smakuje z dodatkiem rukoli i kiełków np rzodkiewki. Tym razem na śniadanko makrela znalazła się w jajku.

6 komentarzy:

  1. Jestem fanką wszelkich past, w szczególności rybnych; moja mama robiła pastą z makreli, jajek i rzeżuchy, powinnam ją sobie też przypomnieć! ;)
    Twoja ma piękną, aksamitną konsystencję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tez uwielbiam makrelową pastę - każdy przyprawia ją po swojemu, ale każda jest pyszna. Zjadłabym z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiało wiosną i Wielkanocą.... Pyyyyszszsznie!!! M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychota, bardzo lubię takie pasty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam i bardzo często robię, z jajkiem, cebulką i ogórkiem kiszonym... Muszę spróbować z jabłkiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogórka też czasem dodaję, ale z jajkiem nie próbowałam

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...