wtorek, 31 stycznia 2012

francuskie koperty z jabłkami

Coś do herbaty czy kawy, co możemy zrobić dosłownie w 30 minut.

Francuskie koperty z jabłkami
  • opakowanie ciasta francuskiego
  • 3 szare renety
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 goździki
  • 1 żółtko
Jabłka obrać, pozbawić ogryzków (elegancko nazwanych gniazdami nasiennymi) i dosyć drobno pokroić. Wrzucić do rondla, dosypać cukier, cynamon i goździki, które na koniec trzeba wyjąć. Można podlać dosłownie 2 łyżkami wody. I szybko rozpróżyć, ale tak aby pozostało trochę kawałków w całości. Ciasto podzielić na 6 kwadratów. Wyłożyć wystudzone chwilę jabłka - ja wystawiłam na balkon (jeśli jabłka będą za ciepłe, ciasto się po prostu rozpuści). Złożyć ciasto tak abyśmy trzymali wszystkie rogi nad jabłkami, lekko skleić brzegi. Posmarować żółtkiem. Ja piekłam 15 minut w 180 stopniach.

6 komentarzy:

  1. Szybkie i proste, ale musi smakować obłędnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. takie awaryjne ciastka - ciasto francuskie zawsze mam w zamrażarce na wszelki wypadek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. też ostatnio robiłam, i nawet do pracy sobie zabrałam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, to wiem, jak smakuje bo prawie takie same sprzedają u mnie nadole w piekarni - nazywają się Apfeltaschen - jabłkowe kieszonki. ;) Udały Ci się idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyglądają i są pyszniutkie, nie za słodkie - w sam raz do herbatki w taki mróz! M.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię, też robię, ale raczej ie często, z racji na kaloryczność... a są takie pyszne!! Idealnie u Ciebie się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...