niedziela, 11 września 2011

lazania z kurczakiem

Chcieliśmy zjeść lazanię, ale nie mieliśmy w domu mięska mielonego, a zmielenie piersi kurczaka niewiele by nam pomogło. Stąd nasza "wariacja" na temat lazanii z kurczakiem.

Lazania z kurczakiem
  • płaty makaronu do lazanii (używam takich bez wstępnego gotowania)
  • pierś kurczaka
  • kilka pieczarek
  • cebula
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki śmietany
  • 1/3 szklanki wody
  • olej
  • ser mozzarella
  • sol, pieprz
  • beszamel: masło, mleko, mąka
Kurczaka oczyścić, posolić i usmażyć na patelni grillowej. Kiedy ostygnie porwać na włókienka. Cebulę pokroić w kosteczkę, podsmażyć, dodać pokrojone dosyć drobno pieczarki i razem dusić do miękkości. Dodać kurczaka, wymieszać, dodać wymieszany koncentrat ze śmietaną i wodą. Całość wymieszać, doprawić do smaku.
Teraz należy zrobić beszamel - proporcje zależą od ilości jaką chcemy uzyskać. W rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy mleko i zasypujemy mąką, energicznie mieszając aby nie powstały grudki. Jeśli wyjdzie za gęsty można go rozcieńczyć mlekiem.
W naczyniu lekko natłuszczonym na dnie najpierw kładziemy warstwę mięsną następnie, beszamel, trochę sera i makaron. Tak postępujemy aż skończy się farsz. Lazania ma zakończyć się makaronem polanym beszamelem i posypanym serem.

6 komentarzy:

  1. Podoba mi się nawet bardziej niż klasyczna wersja :-) Smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba, uwielbiam lasagne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam propozycję, Ty mi dasz kawałek swojej pysznej lasagne a ja Ci dam kawałek swojego sernika:):) Co Ty na to?:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Asia - idę na taki układ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Korczak ze śliwką to jest to co najbardziej lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z kurczakiem jeszcze nie jadłam, przepis jest zachęcający, a jaka ta lasgne fotogeniczna! M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...