środa, 10 sierpnia 2011

tagliatelle z kurkami

Sezon na kurki w pełni. Szukałam nowych rozwiązań dla sosu do makaronu. Pokombinowałam i efekt mnie zadowolił.

Tagliatelle z kurkami (na 2 osoby)
  • makaron tagliatelle
  • 250g kurek
  • pierś kurczaka
  • 4 suszone pomidory z oliwy
  • mała cebulka
  • ząbek czosnku
  • mały kubeczek śmietany 10%
  • 1 łyżka majonezu
  • mielony kolorowy pieprz
  • olej
Kurki należy opłukać w misce z wodą i osuszyć, większe można przekroić. Na oleju podduszamy pokrojona w kosteczkę cebulkę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Dorzucamy pokrojoną w kostkę pierś kurczaka i podsmażamy dalej. Kurki podsmażamy na odrobinie oliwy, dosyć krótko, żeby się nie zrobiły gumiaste i dorzucamy do mięsa. Na koniec dorzucamy pokrojone suszone pomidory. Zalewamy śmietaną wymieszaną z majonezem i doprawiamy pieprzem. Jeśli sos jest za gęsty można podlać odrobiną wody od gotowania makaronu.

7 komentarzy:

  1. Kurki królują!!! Utrzymują się w tym roku wyjątkowo długo - to dobrze, bo makaron z takim sosem to pychotka. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale to apetycznie wygląda!! Jak ja bym zjadła coś takiego!! Gdzie mieszkasz, wpadam z ciastem na obiad:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam! Robiłam wczoraj w wersji z boczkiem i pietruszką! Twoje wyglądają pysznie! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie podobny obiad był wczoraj. I użyłam tego samego rodzaju makaronu chociaż w przepisie były kokardki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam dzisiaj "w mieście" i zapomniałam o najważniejszym - zahaczyć o handelek, gdzie sprzedają fantastyczne warzywa/owoce/i inne. No i na obiad - zamiast czegoś na prawdę ekstra, jadłam parówki sojowe z kartoflami o_O
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudownie kuszące.
    aromatyczne i kremowe.
    szybkie i łatwe.
    same zalety!
    i smak na dodatek niebiański.
    czego więcej chciec?

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam kureczki!!!
    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...