piątek, 17 czerwca 2011

kwiaty cukinii z ryżem

Uzależniłam się od zakupów u Majlertów. Co tydzień przywożę do domu skrzynkę cudownych świeżutkich zielonych cudowności. A to groszek cukrowy, a to pak choi, a to młody bób, kwiaty cukinii czy koper włoski. Potem przez tydzień robię to na różne sposoby i znowu do nich jadę. Ogłosili w sobotę koniec sezonu szparagowego... jaka szkoda, że trwa tak krótko.

Kwiaty cukinii z ryżem
  • 6 kwiatów cukinii
  • 1/2 szklanki ryżu
  • 1/2 l bulionu z oliwa i ziołami
  • por
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 5 pieczarek
  • sól, pieprz, słodka papryka
  • oliwa
Kwiaty opłukać w misce z wodą, osuszyć, wyciąć pręciki ze środka. Ryż ugotować w bulionie. Pora pokroić na ćwierć krążki, pieczarki drobno posiekać , paprykę pokroić w drobniutka kosteczkę. Wrzucić do rondelka i poddusić. Połączyć z ugotowanym ryżem i nakładać delikatnie do kwiatków. Każdy kwiatek zawinąć jak cukierka i ułożyć w naczyniu skropionym oliwą. Ułożone kwiaty skropić oliwa po wierzchu i zapiekać około 30 minut w 150 stopniach lub aż cukinie będą miękkie.

4 komentarze:

  1. Drugie kwiatowe podejście i równie udane - wyglądają pięknie i smakowicie. Zazdraszczam, więc może się skuszę... a może własne w czasie długiego weekendu? M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od lat robię kwiaty cukinii jeszcze inaczej. Do środka wkładam słupek sera zółtego, pomidora i szynki. Wkładam cały kwiat na moment do miski z gęstym ciastem i smażę na patelni- pychota.
    Ale z ryżem tez spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko jaki czadowy przepis! ((:

    Pat

    OdpowiedzUsuń
  4. Olcia, ale ty zaskakujesz :)
    ja czegoś takiego to ani nie widziałam ani nie jadłam, ale wygląda bajecznie :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...