wtorek, 7 czerwca 2011

czas na piknik

Ostatnio nudziłam całej rodzinie, że chce iść na piknik. Taki prawdziwy, z kocem, koszykiem, pysznym jedzonkiem i lemoniadą. Jest to u nas w sumie taka moja fanaberia, bo jedzenie na świeżym powietrzu uskuteczniamy wyjeżdżając na weekendy, wtedy grilluję. Ale uparłam się. Ma być prawdziwy piknik. Udało się, piknik odbył się w niedzielę w parku przy pałacu w Jabłonnie. Przygotowałam menu proste, dosyć szybkie i mam nadzieję pyszne.

Oliwkowe muffinki (12 sztuk klasycznych)
  • 185g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • garść czarnych oliwek
  • 2 łyżki tartego parmezanu
  • 1 łyżka mieszanki ziół prowansalskich
  • 1 jajko,
  • 125 ml mleka
  • 65g masła
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, solą, ziołami i pokrojonymi oliwkami oraz parmezanem. Dodać wymieszane mleko, jajko i rozpuszczone masło. Całość wymieszać aby połączyły się składniki. Piec 20 minut w 200 stopniach.

Szaszłyki z klopsikami
  • klopsiki szwedzkie (wiadomo można robić samemu)
  • cukinia
  • bakłażan
  • papryka
  • pomidorki koktajlowe
Klopsiki upiekłam jak zawsze, przekroiłam każdego na pół. Cukinię, bakłażana i paprykę grillowałam na patelni grillowej i nadziewałam wszystko na przemian.

Ślimaczkowe szpadki
  • 1 tortilla na osobę
  • opakowanie sera ricotta
  • 1 pierś kurczaka
  • szczypior/dymka
  • mała czerwona cebulka
  • sól, pieprz
Pierś zgrillować, pokroić drobniutko. Wrzucić do miski, dodać serek, posiekany szczypior i drobniutko posiekana cebulkę. Wszystko wymieszać, doprawić solą i pieprzem. Nakładać na placki tortilli, rozsmarować i zwinąć jak naleśnik w rulonik, pokroić na szerokie kawałki i nadziać na patyczki do szaszłyków.

Piknikowa sałatka
  • rukola
  • endywia
  • świeży szpinak
  • pomidorki koktajlowe
  • truskawki
  • sezam
  • sos:ocet balsamiczny, miód i oliwa
Pycha, na deser były muffinki truskawkowe, z przepisu który już podawałam i truskawki...

5 komentarzy:

  1. wszystko było pyszne, nie wiem co bardziej, a jakie fotogeniczne! Ślimaczki były cudowne - rozpływały się w ustach; szaszłyczki świetne, wytrawne muffinki z oliwkami bardzo, bardzo... sałatka - sama świeżość i zapach, stanowiła znakomite dopełnienie całego menu piknikowego - piknik bardzo udany, bo i pogoda dopisała i humory...M.

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm, właśnie wczoraj zrobiłam klopsiki, chyba je dziś, zainspirowana przez Ciebie, przemienię na szaszłyki z klopsikami. Muffinkami oliwkowymi zdobyłaś moje serce, bo uwielbiam takie wytrawne wypieki!!!
    Piękny, kolorowy i smakowity piknik!

    Pozdrawiam
    Monika z
    www.bentopopolsku.blogspot.com
    www.efektnimbu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. z takim jedzonkiem to musialbyc wspanialy piknik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne menu piknikowe:)najbardziej jestem ciekawa tych ślimaczkowych szpadek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może i menu proste, ale za to jakie smakowite...;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...