poniedziałek, 18 kwietnia 2011

pasztet z soczewicy

Postanowiłam wypróbować kombinację przepisów na pasztet wege. Mój wybór padł na soczewicę. Michał mówi że dobry, mama ze fajny i interesujący, ale że tata nie będzie jego miłośnikiem (hihihi mięsożerca) a mi smakuje, Bartkowi też.
  • 200g soczewicy
  • 0,7l wody
  • 2-3 marchewki
  • 1 cebula
  • suszone pomidory
  • oliwki
  • 1/2 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 1/2 łyżeczka płatków papryki (np. kamis)
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 3 jajka
  • 3-4 łyżki oliwy
  • sól
Soczewicę ugotować w osolonej wodzie, aż woda odparuje a soczewica będzie mięciusieńka. Marchewkę i cebulę drobno pokroić i podsmażyć z kminem rzymskim na oliwie. Ugotowana soczewice wymieszać z warzywami, kurkumą i płatkami papryki - lekko zblendować, żeby zostały grudki. Masę wymieszać z posiekanymi oliwkami i pomidorkami. Wbić jajka i wymieszać. Piec 45 minut w 180 stopniach.

3 komentarze:

  1. Pasztet pyszny, a dodatkowo jak kolorowo wygląda! Bardzo mi smakował, tata też nosem nie kręcił [dla niepoznaki posmarowałam mu cieniutko sosem tatarskim...] Można dodać ewentualnie trochę bułki [albo jajko?], bo się troszeczke kruszy, ale mięsne też się kruszą, a smak wyborny!!! M.

    OdpowiedzUsuń
  2. a którą gotowalaś soczewicę ? czerwoną czy zieloną ?

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety zieloną bo czerwonej nie miałam a byłby ładniejszy

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...