poniedziałek, 7 marca 2011

urodziny Bartka

W niedzielę Bartuś skończył dwa latka.
Ten czas tak szybko leci, jeszcze niedawno był taki maluśki, ledwie wczoraj dmuchaliśmy jedną świeczkę a tu już kolejna....
Zrobiłam małemu tort z ciuchcią, ale zdecydowanie mi tym razem nie wyszedł. W środku 3 warstwy biszkoptu przełożone kremem.

Dla przetestowania czy mi w ogóle wyjdzie zrobiłam tez tort Pavlova z owocami - ten zdecydowanie pycha i Mama już złożyła zamówienie, że na swoje święta tez taki chce :)

  • 6 białek
  • 300g drobnego cukru
  • 2 łyżeczki octu winnego (ja dałam czerwony borówkowy)
  • 500ml śmietany kremówki
  • ew cukier (ja dałam 2 łyżki waniliowego własnej roboty)
  • owoce
Ubijamy białka na sztywną pianę i dodajemy po trochu cukier stale miksując, na koniec dodajemy ocet. Masę bezową wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 2 minuty, potem nie wyjmując bezy zmniejszamy temperaturę do 150 stopni i pieczemy 1h15min. Na ostudzoną bezę wykładamy bitą śmietanę (500ml kremówki z cukrem) i dekorujemy owocami.

Jako dodatki do słodkości było jeszcze tiramisu w formie deseru

  • paczka biszkopcików podłużnych
  • 500g serka mascarpone
  • 200ml śmietany kremówki
  • 150ml mocnej kawy
  • kakao
  • amaretto
  • 5 łyżek cukru
Ubijamy mascarpone ze śmietaną i 2 łyżkami cukru, biszkopty delikatnie moczymy w kawie wymieszanej z 3 łyżkami cukru i 2 łyżkami amaretto. Układamy warstwami: biszkopty-masa serowa-posypujemy kakao i tak aż nam się skończy serek, wstawiamy do lodówki na minimum 2-3h. Pycha.

A na koniec semifreddo z truskawkami i malinami

  • 0,5l śmietanki kremówki
  • 20-30 dag posiekanych truskawek i malin w całości
  • pół tabliczki czekolady (tym razem dałam gorzką)
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka cukru waniliowego z prawdziwa wanilią - najlepiej własnej roboty
  • kilka truskawek i ew migdały do dekoracji
Posiekane truskawki zalać octem balsamicznym i posypać połową cukru, odstawić na 30-60 minut do lodówki. Śmietankę zmiksować, dodać resztę cukru i miksować jeszcze chwilę. Dodać odsączone truskawki z malinami i startą czekoladę - lub posiekaną jak kto woli, wymieszać.Wlać do keksówki wyłożonej folią spożywczą, udekorować i wstawić do zamrażalnika na 3-5h

1 komentarz:

  1. wszystko było fantastyczne, a bezapelacyjnie wygrywa Pavlova - no super, beza udała ci się tak akurat - chrupiąca powierzchnia a w środku małmazja...i ta śmietana [cudownie mało słodka]z owocami, no błogość absolutna!!!! Tiramisu i semifredo łeb w łeb też super. Tort jak to tort, trochę słodki [dla mnie, bo inni lubią bardziej]- był bardzo ładny - Bartusiowi się podobał i było gdzie wstawić świeczki. M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...