środa, 23 czerwca 2010

Konfitura truskawkowa z wanilią i balsamico

I kolejna próba zatrzymania lata.
Tym razem lato zamknięte w słoiku.

Konfitura z truskawek z wanilią i balsamico.
  • 1kg truskawek
  • 1/4 kg cukru
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • sok i skórka z pół cytryny
  • laska wanilii
Wiadomo, truskawki umyć i odszypułkować, wrzucić do garnka i zasypać cukrem.

Odstawić na godzinkę lub dłużej, żeby puściły sok. Wstawić na mały ogień (nie wiem jak się określa ogień i pochodne, jak się ma jak ja, kuchenkę elektryczną, zawsze mówię "zmniejsz ogień, "na dużym/małym ogniu" tylko gdzie tu ogień?), dorzucić skórkę z cytrynki i sok, oraz ziarenka wanilii i niech sobie pyrczy nawet 3h.

Na sam koniec dodać balsamico.

Odparowane i gęste przełożyć do słoików i zostawić do góry nogami, aż wystygną. Ja zamiast laski wanilii dałam 200g cukru zwykłego i 50g tego mojego z prawdziwą wanilią.

Pyszności !!! A ten zapach.....

ps. przepis wypróbowany i znaleziony tu

2 komentarze:

  1. lubię takie słoikowe lato..:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda zachęcająco, może też się skuszę i zrobię - dopóki są truskawki - M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...