poniedziałek, 14 czerwca 2010

chutney z rabarbaru


Uwielbiam rabarbar, jest tak krótko, że nie można się nim w pełni nacieszyć.
W tym roku więc postanowiłam chociaż jakąś jego formę zachować na dłużej.
I tak oto powstał chutney z rabarbaru.

Składniki:
  • 1 kg rabarbaru
  • 40 dag posiekanej czerwonej cebuli
  • 80 dag cukru
  • 100 ml octu balsamicznego lub winnego
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki imbiru sproszkowanego
  • duża garść rodzynek

Rabarbar obieramy kroimy na kawałki, wrzucamy do garnka, dodajemy resztę składników i gotujemy na wolnym ogniu około godzinki aż zgęstnieje.
Ma tendencję do przypalania się.
Ciepły nakładamy do słoików, zakręcamy i odwracamy do wystygnięcia.


2 komentarze:

  1. Już kogoś pytałam: z czym się chutnej je ?
    To jest "mazidło" do chlebka ?
    Przepis zapowiada się smakowicie i mam rabarbar to bym zrobiła :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż je ze wszystkim :) np na kanapkach z serkiem i wędliną, ale tez pyszne do mięsa zamiast borówek :)
    polecam cynamon dodawać stopniowo :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...